Nasiona mocy

  • 13 Jul 2017
  • Dodane przez anna
  • Kuchnia

Kiedy po raz pierwszy poczęstowana w ciemno spróbowałam je w puddingu, nie miałam pojęcia co to jest. Jakieś śliskie, drobne kulki zatopione w mleku kokosowym, które tubylcy polecali spróbować. Dobre, choć wówczas nieco wątpliwego smaku. Było to jakieś dobrych kilka lat temu, a dziś z przyjemnością wracam do nich na różne sposoby. Chia czyli szałwia hiszpańska także w formie napoju regeneracyjnego po Twojej aktywności.

BAZA: 2 łyżeczki nasion szałwii hiszpańskiej (chia)

Chia to doskonałe źródłó:

  • kwasów omega-3 - wzmocnienie organizmu, łagodzenie stanów zapalnych, korzystny wpływ na poziom cholesterolu i frakcji lipidowej,
  • pełnowartościowego białka - budulec dla mięśni, skóry, włosów i paznokci,
  • wapnia i cynku - wzmocnienie kości, wzrost odporności, poprawa wyglądu skóry, łatwiejsze gojenie się ran,
  • rozpuszczalnego błonnika - lepsza perystaltyka jelit, uczucie sytości.

DODATKI z wodą 250 mln (może być mineralna)

Wedle uznania:

  • sok z cytryny i limonki
  • owoce sezonowe - w tym przypadku: maliny i arbuz
  • opcjonalnie łyżeczka miodu

Wszystkie składniki mieszany ze sobą i odstawiamy na min pół godziny do lodówki.Przed użyciem wstrząsnąć - świetnie sprawdzi się w tym przypadku zakręcany słoik lub inny pojemnik. Przepis idealny, by przygotować go przed wyjściem na trening i skorzystać z jego właściwości po powrocie!

Nasiona kupisz już od 12 zł za kg, w sklepach internetowych ze zdrową żywnością.