Jak przygotować się do STARTu?

Twój pierwszy start w zawodach? Z pewnością zapamiętasz go na całe życie i będziesz do niego powracać z największym sentymentem. Przecież to właśnie od niego wszystko się zacznie! Ale zanim tak się stanie, zapoznaj się z kilkoma sprawdzonymi sposobami, które pomogą Ci żwawym krokiem i bez stresu stanąć na starcie. Ja już życzę Ci powodzenia!

INFORMACJE O BIEGU - gdzie ich szukać?

Kilka dni przed planowanym wydarzeniem zajrzyj na stronę internetową. Jeśli jesteś uczestniczką najbliższych BIEGÓW KOBIET, koniecznie zajrzyj poniżej:

BIEG KOBIET W ŚWIDNICY

BIEG KOBIET WROCŁAW

BIEG KOBIET GDYNIA

BIEG KOBIET W ŁODZI

 Wszystkie niezbędne informacje zawarte są także w REGULAMINIE. Warto też na bieżąco śledzić stronę na facebook’u. Nic wówczas nie ucieknie Twojej uwadze.

GODZINA STARTU - o której mam start?

Zapisz sobie w telefonie godzinę startu i swój numer startowy - może się przydać w biurze zawodów. 

1. Dokumenty – co jest mi potrzebne?

Zabierz koniecznie dowód osobisty lub inny dokument tożsamości - będzie niezbędny przy odbiorze pakietu startowego.

Jeśli odbierasz pakiet za kogoś, sprawdź dokładnie w regulaminie  jakie dokumenty będą potrzebne (najczęściej jest to podpisane upoważnienie oraz oświadczenie o stanie zdrowia - do pobrania ze strony internetowej). W przypadku biegów kobiet, obszerna informacja na ten temat wraz z upoważnieniem do pobrania, znajduję się w punkcie XIII REGULAMINU.

Pakiet zawiera:

  • numer startowy, który za pomocą agrafek (zwykle w zestawie) lub specjalnego paska umieszczasz na koszulce, w której pobiegniesz
  • chip - ten przyczepiany do buta jest zwrotny!!!

  • inne przedmioty - np. koszulka, gadżety.

Po przekroczeniu linii mety zazwyczaj organizator wręcza wodę, a praktycznie zawsze medal.  Tak właśnie będzie na biegu kobiet.

2. Co sprawdzić dzień przed wyjazdem na zawody?

Sprawdź dokładny adres i godziny pracy biura zawodów. Opracuj na spokojnie trasę dojazdu oraz miejsce parkingu. Poszukaj informacji o depozycie i szatniach. Odpowiedzi na wszelkie pytania szukaj zawsze w regulaminie - ułatwi to pracę organizatorom.

3. W co się ubrać?

Dzień wcześniej sprawdź prognozę pogody i przygotuj odpowiedni strój, by rano nie szukać w pośpiechu pasującej skarpetki. W razie deszczu przyda się lekka kurtka, gdy świeci słońce - czapka z daszkiem. Przygotuj też ubrania na zmianę.  

  • Załóż jedną warstwę więcej, którą zdejmiesz przed, a założysz po biegu.
  • Przygotuj buty, zwłaszcza jeśli zamierzasz dotrzeć na miejsce w innych.

4. Plecak – co zabrać?

Spakuj:

  • wspomniany wcześniej DOWÓD OSOBISTY
  • ręcznik
  • zestaw ubrań na przebranie (będą też rezerwą w razie załamania pogody)
  • chusteczki higieniczne
  • drobną sumę na ewentualne wydatki
  • pas lub saszetkę na niezbędne rzeczy

Pamiętaj, że możesz skorzystać z depozytu, więc lepiej zabrać więcej rzeczy niż miałoby czegoś zabraknąć.

5. Jedzenie i picie – co przygotować?

Wrzuć do plecaka butelkę wody / izotonik oraz drobną przekąskę, którą zjesz godzinę przed biegiem - optymalna pora, by nie zabrakło nam energii (patrz artykuł o jedzeniu przed). Ja wszędzie zabieram ze sobą banana na wszelki wypadek, przyda się choćby po wysiłku. Zapraszam także po inspiracje do artykułu: Co jeść przed życiówką?

6. Jak rozładować stres?

Denerwujesz się? To naturalne, ale pomyśl, że spotkasz tam bratnie dusze, które chętnie służą pomocą, nawiążesz wiele biegowych kontaktów - w grupie siła!!! Dołącz do naszej motywującej grupy, gdzie żaden głos nie zostaje bez odpowiedzi, a dziewczyny motywują w najlepszy sposób, bo są takie jak Ty! Jeśli masz ochotę - przebiegnij się kawałek, by zaczerpnąć świeżego powietrza, a już na pewno zjedz lekkostrawną kolację (nie omijaj tego posiłku, bo możesz czuć się znacznie słabiej w dniu startu) i wyśpij się.

7. Dzień zawodów - co i jak?

Bądź na miejscu przed czasem - łatwiej o miejsce na parkingu, na spokojnie odbierzesz też pakiet.

  • Godzinę przed, zjedz przygotowaną przekąskę.
  • Pół godziny przed - napij się i ...
  • Skorzystaj z toalety - często trzeba odczekać swoje w kolejce!
  • Weź udział we wspólnej rozgrzewce, by przygotować ciało do wysiłku.

Podczas naszej imprezy w biegach kobiet, rozgrzewka zawsze odbywa się na kwadrans przed STARTEM.

8. Start

  • Ustaw się na starcie biorąc pod uwagę swoje możliwości - czas i tak liczony jest od momentu przekroczenia linii, a szybszym zawodniczkom łatwiej będzie wyprzedzać.
  • Sprawdź czy Twój chip jest prawidłowo przyczepiony do obuwia.
  • Biegnij w tempie, w którym dobrze się czujesz. Nie warto na początku zbytnio wyrwać do przodu, bo szybko stracisz siły. Lepiej rozłożyć je w równym stopniu na cały dystans, a ewentualnie na sam koniec finiszować w znakomitym stylu.
  • Po przekroczeniu linii mety otrzymasz medal oraz wodę.
  • Nie stój w okolicach mety, przesuń się w strefę odpoczynku, aby nie robić zatoru przy wbiegających paniach.

Na koniec namaluj uśmiech na twarzy sobie i wszystkim wokół - gotowi, do startu... START

Powodzenia!